GLUTEENI- JA PIIMAVABA TOITUMISKAVA TÄISKASVANULE

12.0032.00

Järjest rohkem on inimesi, kellel on diagnoositud teraviljavalgu- ehk gluteenitalumatus või laktoositalumatus, millega tihtipeale kaasneb ka piimavalgu- ehk kaseiinitalumatus. Eriti murelikuks teeb see, kui need talumatused esinevad korraga. Esmapilgul tundub siis, et midagi ei saagi süüa, kuid ka talumatuse korral on võimalik toituda täisväärtuslikult. Meie toitumiskavad on tervislikud ja toitainete poolest tasakaalustatud.

Pakume nii 1-nädalaseid toitumiskavasid kui ka 3-nädalast komplekti. Samuti pakume eraldi gluteeni- ja piimavabasid toitumiskavasid kõrgema energiavajadusega inimestele (2500-2700 kcal), näiteks harrastussportlastele.

Tootekood: - Kategooria:

Kirjeldus

TERVISLIK GLUTEENI- JA PIIMAVABA TOITUMISKAVA TÄISKASVANULE

Järjest rohkem on inimesi, kellel on diagnoositud teraviljavalgu- ehk gluteenitalumatus või laktoositalumatus, millega tihtipeale kaasneb ka piimavalgu- ehk kaseiinitalumatus. Eriti murelikuks teeb see, kui need talumatused esinevad korraga. Esmapilgul tundub siis, et midagi ei saagi süüa, kuid ka talumatuse korral on võimalik toituda täisväärtuslikult.

Pakume teile tervislikke, toitainete poolest tasakaalustatud toitumiskavasid ning ka toitumisnõustamist. Nõustamisvajaduse korral kirjutage internetiaadressil info@toitumisjuhised.ee .

Toitumiskavade aluseks on võetud Eesti riiklikud ja ka Põhjamaade toitumisjuhised. Rasvad, valgud ja süsivesikud on tasakaalus, toitumiskavad on vitamiinide-, mineraalainete- ja fütotoitaineterikkad.

Toitumiskavad on koostatud portsjonipõhiselt. Portsjonite suurused on meestele, naistele ja lastele erinevad – viimased söövad reeglina meestest vähem, seega on ka nende portsjonid väiksemad. Mõni inimene vajab individuaalsete iseärasuste tõttu vähem kaloreid, teine rohkem. Kui menüüs näidatud toidukogus on teie jaoks liiga suur, siis vähendage portsjoni suurust, kui aga liiga väike, suurendage seda.

Meie toitumiskavad on taimetoidurikkad. Kui soovite rohkem liha, kala või muna, siis võite neid toiduaineid natuke rohkem süüa. Seda aga juhul, kui köögiviljade, puuviljade ja muude taimsete toodete osakaal menüüs ei vähene.

Süsivesikute ja valkude osakaal pakutud menüüdes võib jääda liiga väikeseks neile, kellel on suurem kehakaal või kes aktiivselt spordivad. Neil juhtudel valige kõrgema kaloraažiga ehk harrastussportlase menüü (päevas 2500-2700 kcal) gluteeni- ja piimavaba variant.

Jooge toidukordade vahel puhast vett, vältige magustatud jooke.

Kui toitumiskavasse ei ole hilisõhtust vahepala planeeritud, võite selle soovi korral siiski võtta, valides meelepärase suupiste näiteks menüüdes pakutud muude vahepalade hulgast.

Menüüde koostajad on toitumisterapeut Annely Soots ja toitumisnõustaja Külliki Küttis

Lisainfo

Vali endale toitumiskava

1. nädal, 2. nädal, 3. nädal, 1.-3. nädal, Kõrgem kaloraaž 1. nädal, Kõrgem kaloraaž 2. nädal, Kõrgem kaloraaž 2 nädalat