EAKA TERVIST TOETAV TOITUMISKAVA

12.00

Pakume eakale menüüd, mis toetab südame-veresoonkonna ning luude ja liigeste tervist, samuti vaimset heaolu. Toiduvalik sobib ka diabeetikutele, sest tasakaalustab hästi veresuhkru taset.

Pakume 1 nädala toitumiskava.

Kirjeldus

TERVISLIK EAKA TERVIST TOETAV TOITUMISKAVA

Pakume eakatele menüüd, mis toetab südame-veresoonkonna ning luude ja liigeste tervist, samuti vaimset heaolu. Menüüs kajastuv toiduvalik tasakaalustab hästi veresuhkru taset, kuid diabeetik
peab eriti rangelt jälgima tarbitavaid süsivesikuid (teravilja, kartulit, puuvilja ja suhkrut) ja nende hulka mitte suurendama.

Menüüs kasutatakse peamiselt tavapäraseid eestimaiseid komponente ning toidud on lihtsalt valmistatavad. Lisatud on ka mõned uudsemad kasulikud toiduained – näiteks hummus, mille
valmistamisel kasutatakse seesamiseemenid ja kikerherneid, samuti kooritud kanepiseemned ja India pähklid. Arvestades eakate toitainetevajadust on menüüs natuke rohkem valku kui
soovitatakse noorematele täiskasvanutele.

Menüü on kooskõlas Põhjamaade uute toitumissoovitustega, kus on rõhutatud, et toiduvalik, milles on rohkesti köögi- ja puuvilju, marju, pähkleid ja seemneid, täisteraviljatooteid, kala ja taimseid õlisid vähendab märgatavalt riski haigestuda enamikesse kroonilistesse haigustesse. Niisugune menüü annab rohkesti vitamiine ja mineraalaineid, selles sisalduvad kasulikud rasvad (sh
asendamatud rasvhapped) ja süsivesikud toetavad head tervist. Samuti kindlustab taimse toidu suur osakaal meid mitmete aktiivsete ühenditega (eeskätt antioksüdandid), tugevdades organismi
kaitsevõimet haiguste vastu, sh vastu seista sarkopeeniale.

Päevane toidukogus jaguneb kolmeks põhitoidukorraks ja kaheks-kolmeks vahepalaks.

Menüü autor on toitumisterapeut Annely Soots