EAKA TERVIST TOETAV TOITUMISKAVA

12.00

Pakume eakale menüüd, mis toetab südame-veresoonkonna ning luude ja liigeste tervist, samuti vaimset heaolu. Toiduvalik sobib ka diabeetikutele, sest tasakaalustab hästi veresuhkru taset.

Pakume 1 nädala toitumiskava.

Kategooria:

Kirjeldus

TERVISLIK EAKA TERVIST TOETAV TOITUMISKAVA

Pakume eakale menüüd, mis toetab südame-veresoonkonna ning luude ja liigeste tervist, samuti vaimset heaolu. Toiduvalik sobib ka diabeetikutele, sest tasakaalustab hästi veresuhkru taset. Kasutatakse peamiselt tavapäraseid eestimaiseid komponente ning toidud on lihtsalt valmistatavad. Lisatud on mõned uudsemad kasulikud toiduained, mis on hiljuti poelettidele jõudnud – näiteks kikerherned ja kinoa, kanepiseemned ja pekaanipähklid. Arvestades eakate toitainetevajadust on menüüs natuke rohkem valku kui soovitatakse noorematele täiskasvanutele.

Meie menüü on kooskõlas Põhjamaade uute toitumissoovitustega, kus on rõhutatud, et toiduvalik, milles on rohkesti köögi- ja puuvilju, marju, pähkleid ja seemneid, täisteraviljatooteid, kala ja taimseid õlisid vähendab märgatavalt riski haigestuda enamikesse kroonilistesse haigustesse. Niisugune menüü annab rohkesti vitamiine ja mineraalaineid, selles sisalduvad kasulikud rasvad (sh asendamatud rasvhapped) ja süsivesikud toetavad head tervist. Samuti kindlustab taimse toidu suur osakaal meid mitmete aktiivsete ühenditega (eeskätt antioksüdandid), tugevdades organismi kaitset haiguste vastu.

Valkude rasvade ja süsivesikutesisaldused jäävad Eesti ja Põhjamaade toitumissoovitustes toodud normide piiridesse, küllastunud rasvhapete sisaldus ei ületa piirnormi ehk 10%. Kiudainete ja vitamiinide-mineraalainete sisaldus on kõrge, mõne toitaine osas isegi kordades kõrgem kui päevane minimaalne vajadus. Kaltsiumi- jt mineraalainetevajaduse rahuldamiseks toonitame toidu valmistamisel nii kuivatatud kui värskete maitseürtide kasutamise vajalikkust. Piisava joodikoguse saamiseks tuleb kasutada teiste soolade kõrval ka jodeeritud soola või lisada menüüsse natuke vetikaid. D-vitamiini annab piisavalt rasvane kala – kui menüüs on kalatoit, võime seda vitamiini võrreldes päevase vajadusega isegi rohkem saada.

Päevane toidukogus jaguneb kolmeks põhitoidukorraks ja kaheks-kolmeks vahepalaks.

 

Menüü autor on toitumisterapeut Annely Soots